Kalle Anka

Någon som haft väldigt stor betydelse i vår familj är Kalle Anka. Han har följt med överallt; i bilen, på möten, till doktorn och på dop, ja säg nåt ställe han inte funnits med nedpackad i väskan redo att läsas så fort koncentrationen på det aktuella i situationen börjat svikta. Ja han har verkligen varit en räddare han Kalle, världens klantigaste anka. Jag kan skratta åt mig själv att jag tackar en seriefigur för hjälpen med att klara vardagen men sanningen är faktiskt att han har varit fantastisk!
Men även solen har fläckar… Kalle har en given plats; på toaletten. Där är jag inte lika tacksam för att han lyckats förtrolla min son till att bli en lugn och tyst gosse som sitter still på samma plats en lång stund. Jag kan bli fullständigt galen och hota med att elda upp Kalle om han inte försvinner bort från badrummet! Förlåt Kalle…men ibland får du mig att känna det som att det jag har att säga inte är lika viktigt som dina äventyr och dråpliga historier.
Du har gjort ett hästjobb med min son och jag är dig evigt tacksam!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0